Demontaż poduszki (klaksonu) i zbieżność

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • baloo
    Drive
    • 2006
    • 57

    Demontaż poduszki (klaksonu) i zbieżność

    Zamieszczone przez MisiekWAW
    bezduszny napisał/a:
    Najbardziej popularne/wstawiane rozmiary do O1 to:

    195/65/15
    205/55/16
    225/45/17


    i 205/50/17 ale te sa chyba najdrozsze
    a jakies 18 pasuja bez problemu...zastanawiam sie bo kolega ma zimowe alu 18 na A8 i chcialem przełozyc i zobaczyc jak O1 bedzie wygladac.... :diabelski_usmiech tylko jak nie beda pasowac to nie chce mi sie meczyc :wink:
    baloo
  • MARCUS
    Ambiente
    • 2005
    • 230

    #2
    Demontaż poduszki (klaksonu) i zbieżność

    Mam dwa pytania:
    1. Jak zdjąć poduszkę-klakson z kierownicy (szukałem na forum, ale nie znalazłem).
    2. Czy po wymianie końcówki wachacza przedniego należy rególować zbieżność (wydaje mi się że przy jeździe na wprost mam lekko skręconą kierownicę).

    Komentarz

    • misiekwaw
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7715
      • Ford

      #3
      Re: Demontaż poduszki (klaksonu) i zbieżność

      Zamieszczone przez MARCUS
      Mam dwa pytania:
      1. Jak zdjąć poduszkę-klakson z kierownicy (szukałem na forum, ale nie znalazłem).


      Zamieszczone przez MARCUS
      2. Czy po wymianie końcówki wachacza przedniego należy rególować zbieżność (wydaje mi się że przy jeździe na wprost mam lekko skręconą kierownicę).
      IMO wypadałoby :roll:
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz

      • MARCUS
        Ambiente
        • 2005
        • 230

        #4
        Dzięki za chęci MisiekWAW, ale tam jest wszystko (link) tylko nie ma tego jak tą poduszkę- klakson wyjąć z kierownicy - nie wiem czy wystarczy złapać i pociągnąć, czy treba odpinać akumulator itp itd. Boję się używać metody "siła x ramię" bo mogę coś spieprzyć - może trzeba "jakiegosik sposobu".

        Komentarz

        • Staszek20vt
          Rider
          • 2005
          • 257

          #5
          A jaką masz kierownicę? Trójramienną czy czteroramienną? Ale o ile się nie mylę sposób demontażu poduszki jest jednakowy, a mianowicie: ja nigdy nie odłączałem akumulatora, tylko uważałem, żeby nie włączyć zapłonu tak, aby się zapaliły lampki, kluczyk może zostać w stacyjce, aby uniknąć zablokowania kierownicy. Potrzeba następnie śrubokręt o średnicy max 5-6mm i palcami trzeba wyczuć od tyłu otwory w kierownicy, wsunąć tam śrubokręt i odczepić zatrzaski odsuwając je bodajże ruchem do góry. Nie trzeba obu na raz, ale przy odczepianiu tego drugiego trzeba przytrzymać poduszkę, aby nie zerwać taśmy. Po odczepieniu poduszki z zaczepów ona sama lekko odskoczy - trzeba wyjąć z jej centrum taką małą wtyczkę, też delikatnie, ale stanowczo.
          To chyba tyle, montaż w odwrotnej kolejności, ale już bez śrubokręta.

          Pozdrawiam
          Staszek
          Powered by DynoSoft
          286 KM i 549 Nm
          www.leonclub.pl

          Komentarz

          • nico21
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 2640
            • Volkswagen

            #6
            ja dla bezpieczenstwa odpiął bym klemy z akumulatora
            DACAR.team

            Komentarz

            • daneczek76
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 3642
              • Toyota

              #7
              no własnie ostatnio to robiłem tez ściągnełem kleme z akumulatorka lepiej zapobiegac niz leczyć.
              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

              Komentarz

              • huwe
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2005
                • 976

                #8
                co do zbieżności: tak , po wymianie sworznia trzeba jechac na geometrię zawiasu przód. w wahaczu otwory mocujace sworzeń sa owalne, własnie w celu ustawiania geometrii.
                Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                Komentarz

                • Fery
                  Ambiente
                  • 2006
                  • 236

                  #9
                  Zamieszczone przez Staszek20vt
                  Potrzeba następnie śrubokręt o średnicy max 5-6mm i palcami trzeba wyczuć od tyłu otwory w kierownicy, wsunąć tam śrubokręt i odczepić zatrzaski odsuwając je bodajże ruchem do góry. Nie trzeba obu na raz, ale przy odczepianiu tego drugiego trzeba przytrzymać poduszkę, aby nie zerwać taśmy
                  Czy poduszka trzyma się na zatrzaskach czy śrubkach? próbowałem jakoś ją zdjąć ale czuć że jest na jakiś śrubkach. Czy możecie podać mi dokładnie jaki torx jest potrzebny (rozmiar) i czy z dziurką czy pełny, bo kupiłbym konkretny.

                  Komentarz

                  • Staszek20vt
                    Rider
                    • 2005
                    • 257

                    #10
                    Sprawdzę i wieczorem podam.
                    Powered by DynoSoft
                    286 KM i 549 Nm
                    www.leonclub.pl

                    Komentarz


                    • #11
                      na zatrzaskach, tylko nie wiem sietwoją zdejmuje bo ty masz trójka a ja mam standart .. bo standart to prosto, ale twej nie wiem, a co do wahacza to powinno sięsprawdzić ustawienie zbierzności.

                      Komentarz

                      • Fery
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 236

                        #12
                        A może ja nie mam zatrzasków tylko śrubki bo raczej to drugie wyczuwałem. Przypominam ze ja inaczej jak Wy mam poduszkę starego typu wypukłą (do 99r)

                        Komentarz

                        • daneczek76
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 3642
                          • Toyota

                          #13
                          Zamieszczone przez Fery
                          oduszkę starego typu wypukłą (do 99r)
                          to prawda ja miałem cztero ramienną kierownice z octy z 2005 r. wygladała identycznie jak moja z 98r. chciałem sobie założyć tamtą ale zatrzaski od mojej poduszki są troszke węszsze niz w nowszej Octavi. a wizualnie niby to samo , ale w środku kierownicy troszke inna budowa choć zatrzaski wygladaja podobnie.
                          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                          Komentarz

                          Pracuję...